🎉 !November SALE 🎉

ימים
שעות
דקות
שניות

ממשיכים עם מבצעי נובמבר ו-ShoppingIL עד סוף השבוע! 😎🤩
קבלו מאיתנו 10% הנחה לכל רכישה! בהזנת קוד קופון:

ממשיכים עם מבצעי נובמבר עד סוף השבוע, קבלו מאיתנו 10% הנחה בהזנת קוד קופון:

BN22

Cart 0 0.00
Cart 0 0.00
מה ההבדל בין OEM ל-Retail בווינדוס 10?​ - DGKeys

מה ההבדל בין OEM ל-Retail בווינדוס 10?​

איזו גרסת ווינדוס 10 אני צריך?

לא פעם אנחנו נדרשים להתקין ווינדוס חדש על המחשב.

לפעמים זה קורה בגלל שרוצים להשתדרג במהדורה חדשה יותר של ווינדוס, למשל מעבר בין ווינדוס 7 או 8.1 לווינדוס 10, לפעמים זה קורה בגלל רכישת מחשב חדש או אפילו סתם כי איבדתם את הרישיון הישן שלכם.

כעת כל שנדרש הוא לרכוש ווינדוס חדש. אבל רגע, איזו גרסת ווינדוס מתאימה לנו? יש כל כך הרבה גרסאות ווינדוס, מה ההבדל ביניהן?

אז נתחיל בכמה הסברים קצרים על ההבדל בין גרסאות ומהדורות ווינדוס 10 השונות.

רישיונות ווינדוס: OEM, Retail, Volume ו-MSDN

מרגע שמיקרוסופט הפסיקו לתמוך בווינדוס 7, ווינדוס 10 הפכה למערכת ההפעלה המועדפת על משתמשי מחשבי PC. וכשמדובר ברישיון של Windows 10, רוב האנשים פתאום עומדים מול כמה גרסאות ולא יודעים באיזו גרסה לבחור.

סוגי רישיונות Windows 10


מיקרוסופט מציעה רישיונות של ווינדוס 10 בכמה גרסאות. רבים מכם עשויים להתבלבל בין 2 הגרסאות הנפוצות ביותר – Windows 10 OEM לעומת Windows 10 Retail. בחלק זה נסביר על רישיונות Windows 10.

  1. רישיון Windows Retail

    רישיון ווינדוס 10 מסוג Retail הינו סוג רישיון של Windows 10 שאותו אתם יכולים להעביר למחשב אחר, כל עוד אתם מבטלים את המכשיר הישן. אין הגבלה על החומרה.

  2. רישיון Windows OEM

    OEM הוא ראשי תיבות של Original Equipment Manufacturer. כאשר יצרני ציוד מקורי מייצרים מחשבים, הם מתקינים מראש Windows 10 OEM לפני מכירתם. כאשר תקנו מחשבים אלה, תקבלו רישיון מסוג OEM של Windows ולא תצטרכו לשלם תשלום נוסף עבור הווינדוס.
    נראה שרישיון ה-OEM לא עולה לכם כסף כאשר אתם מקבלים אותו עם המחשב החדש, אך למעשה העלות של ה-Windows כבר כלולה בעלות המחשב. למרות זאת, הוא עדיין זול יותר מרישיון Retail של Windows.
    רישיון ה-OEM של Windows 10 מותאם אישית עבור המשתמשים. ברגע שהוא מופעל לראשונה במחשב, הוא ננעל לחומרה הקיימת במחשב. מפתח המוצר אינו ניתן להעברה בין מחשבים ואי אפשר להשתמש בו במחשב חדש, או במחשב קיים שעליו הופעל הווינדוס, אך הוחלפה החומרה.

  3. Windows Volume License

    רישיונות מסוג Volume License מיועדים לשימוש בעסקים גדולים, מוסדות חינוך וממשל. רישיון מסוג זה מאפשר לארגונים להשתמש במפתח מוצר ראשי אחד כדי להפעיל מספר מחשבים מבלי להזין מפתח מוצר שונה עבור כל מחשב.
    אתם יכולים להשתמש ברישיון זה מספר פעמים במחשבים שונים, אך הרישיונות אינם ניתנים להעברה כאשר המערכת משנה בעלות ואין רשות להפעיל באמצעות רישיונות אלה מכשירים שאינם חלק מהארגון.

  4. רישיון MSDN

    MSDN הוא קיצור של Microsoft Developer Network והוא רישיון שמספק שירות עבור מפתחים, חברות ואנשים שמפתחים תוכנה באמצעות טכנולוגיית Microsoft והם יכולים להשתמש ברישיון מסוג MSDN באמצעות הרשמה אליו.
    לאחר מכן, הם יכולים להתקין ולהשתמש בעותקים של Windows כדי לעצב, לפתח, לבדוק ולהדגים את התוכנית, אל אסור להם להשתמש בתוכנה במכשיר או בשרת בסביבת פרודקשן.
    במילה אחת, לא ניתן להשתמש ברישיון MSDN למטרות מסחריות. לא ניתן לאשר אותו למשתמשים אחרים ללא רשותה של מיקרוסופט.

מה ההבדל בין OEM ל-Retail בווינדוס 10?

מבחינת שימוש, אין הבדל כלל בין גרסת Windows 10 OEM לגרסת Windows 10 Retail. שתיהן גרסאות מלאות של מערכת ההפעלה. אתם יכולים להנות מכל התכונות, העדכונים והפונקציונליות שהייתם מצפים מ-Windows.

החלפת חומרה

אם יש לכם עותק של Windows Retail, אתם יכולים להחליף כל חלק במחשב בחופשיות והמחשב שלכם עדיין יוכל להפעיל את Windows. אם יש לכם רישיון מסוג OEM של Windows, תוכלו להחליף כל חלק במחשב מלבד לוח האם, מכיוון שהקוד הפנימי של רישוי התוכנה (SLIC) מאוחסן ב-BIOS. אם SLIC חסר, לא ניתן להפעיל את Windows OEM.

תמיכה

אם יש לכם רישיון Windows מסוג Retail, אתם יכולים לפנות לתמיכה של Microsoft כדי לקבל עזרה כאשר אתם נתקלים בבעיות תאימות חומרה או הפעלה. לעומת זאת, אם יש לכם רישיון Windows מסוג OEM, כנראה ש-Microsoft תגיד לכם לפנות אל יצרן המכשיר שלכם.

אם יש לכם מחשב שהגיע עם Windows מסוג OEM, שמרו עליו ואל תמחקו אותו לטובת התקנת רישיון מסוג אחר.

גרסת OEM (Original Equipment Manufacturer) הינה גרסה המשמשת בעיקר חברות הבונות מחשבים אישיים, מכשירים אלה כוללים בדרך כלל עותק של ווינדוס.
עותקים אלו של ווינדוס נמכרים בכמות גבוהה ובמחיר נמוך לחברות אלו. בין החברות המוכרות הן (DELL, HP, Lenovo, Acer, ASUS ועוד).
משתמש אשר מחזיק בעותק OEM יכול לבחור להתקין אותו על מחשב זה או אחר, אולם, את גרסה זו ניתן להתקין על מחשב פעם אחת – לאורך כל חיי המחשב (או לוח האם למעשה), כל עוד לא תחליפו מחשב או לוח אם גרסה זו של ווינדוס תהיה תקפה. אך במקרה שתחליטו להחליף מחשב, או במקרה שלוח האם שלכם יהרס – גרסה זו של ווינדוס כבר לא תהיה רלוונטית עבורכם.
יתר על כן, משתמשים אשר מחזיקים בעותק OEM של ווינדוס לא יוכלו לשדרג את ווינדוס מגרסאות קודמות, למשל מווינדוס 7 או ווינדוס 8 – כך שגרסה זו ניתן להתקין על מחשב נקי ורענן בלבד.
בנוסף לכך, משתמשים אשר מחזיקים בעותק OEM של ווינדוס לא יכולים לקבל תמיכה חינם ממייקרוסופט.

גרסת Retail הינה גרסה אשר אינה תלויה בלוח האם או המחשב עליו היא הותקנה. את גרסה זו בדרך כלל המשתמש יבחר לרכוש באופן נפרד או במקרה בו המחשב אשר רכש לא הגיע עם עותק של ווינדוס.
גרסאות אלה של ווינדוס נמכרות באריזות תוכנה סטנדרטיות (עותק פיזי בקופסה) או שהם זמינים באופן מקוון ממייקרוסופט כעותק דיגיטלי (מפתח הורדה ורישיון).

לסיכום, איזה עותק של ווינדוס עדיף לקנות, OEM או Retail – התשובה היא כמובן האם אתם מתכוונים להחליף מחשב בתקופה הקרובה, או האם בכלל אתם צריכים לשדרג גרסה קיימת של ווינדוס, או אם בכלל אתם מעדיפים להשקיע בעותק של ווינדוס 10 לטווח הארוך.

איזו גרסת ווינדוס מותקנת לי על המחשב?

אם אתם רוצים לדעת איזו גרסת Windows מותקנת לכם על המחשב, תוכלו לגלות בשני שלבים פשוטים:

שלב 1: פתחו את שורת הפקודה Command Prompt (או CMD בקיצור) או את PowerShell. ולאחר מכן הקלידו: Slmgr /dli או slmgr /dlv ולאחר מכן לחצו על אנטר (Enter).

שלב 2: חכו מספר שניות עד להופעת חלון קופץ קטן של ה-Windows Script Manager. בחלון הקטן שקפץ יופיעו לכם הפרטים על ה-Windows שלכם ותוכלו לגלות באיזו גרסת ווינדוס אתם משתמשים.

איך לגלות איזו גרסת ווינדוס מותקנת לי במחשב

Windows 10 Retail או OEM - שאלות נפוצות

OEM הוא קיצור של Original Equipment Manufacturer. Windows OEM מתייחס למערכת המותקנת מראש במחשבים מתוצרת יצרני ציוד מקורי. סוג זה של ווינדוס הוא מקורי ותוכלו להנות מכל התכונות של Windows, אך גרסה זו קשורה לחומרה של המחשב (ללוח האם) ולא ניתנת להעברה בין מחשבים או להתקנה חוזרת באותו מחשב במקרה של החלפת חומרה או מחיקתו מה-BIOS.

ישנם 4 הבדלים עיקריים בין Windows OEM ל-Retail:

  1. ברישיון מסוג Retail ניתן להעביר את הרישיון למחשב אחר, בעוד שרישיון מסוג OEM אינו ניתן להעברה, מכיוון שהוא נעול למחשב אחד.
  2. במקרה של החלפת חומרה או לוח אם במחשב בו מותקנת גרסת Windows מסוג OEM רישיון הווינדוס לא יהיה תקף יותר ותצטרכו לרכוש Windows חדש. לעומת זאת, רישיון Windows מסוג Retail לא יושפע מהחלפת חומרה כלשהי.
  3. משתמשים שקונים רישיון Windows מסוג Retail, יכולים לקבל תמיכה ממיקרוסופט. לעומת זאת, משתמשים שיש להם רישיון Windows מסוג OEM, יכולים לקבל תמיכה רק מיצרן המכשיר שלהם.
  4. מחיר – לרוב, רישיונות Windows מסוג OEM זולים יותר מרישיונות Windows מסוג Retail.

כמובן, כל עוד מפתח ה-OEM רשמי. ניתן להשיג Windows OEM על ידי רכישת מחשב חדש שבו מותקן מראש Windows מסוג OEM רשמי או על ידי רכישת מפתח מסוג OEM.

פתחו שורת פקודה (Command Prompt) ב-Windows והקלידו: "Slmgr /dli" או "slmgr /dlv" ואחר כך הקישו על מקש אנטר.

לאחר מכן, Windows Script Host יגיד לכם אם ה-Windows שלכם הוא OEM או Retail.

שתפו כתבה

Scroll to Top

צרו קשר

העגלה שלי
העגלה שלך ריקה.

נראה שעדיין לא בחרת מוצרים.