🎉 !November SALE 🎉

ימים
שעות
דקות
שניות

ממשיכים עם מבצעי נובמבר ו-ShoppingIL עד סוף השבוע! 😎🤩
קבלו מאיתנו 10% הנחה לכל רכישה! בהזנת קוד קופון:

ממשיכים עם מבצעי נובמבר עד סוף השבוע, קבלו מאיתנו 10% הנחה בהזנת קוד קופון:

BN22

Cart 0 0.00
Cart 0 0.00
מהי תוכנת הריגול פגסוס וכיצד להתגונן בפניה? - DGKeys

מהי תוכנת הריגול פגסוס וכיצד להתגונן בפניה?

מהי תוכנת הריגול Pegasus?

חלקכם וודאי שמעתם בכלי התקשורת לא פעם את המילה "Pegasus" או "תוכנת הריגול פגסוס".

ובכן, תוכנת הריגול של NSO – פגסוס מהווה מטרד, בין אם אתם חובבי אנדרואיד או חובבי iOS.
Pegasus היא תוכנת ריגול רב תכליתית שמדביקה מכשירי אייפון ומכשירי אנדרואיד כאחד ומאפשרת לתוקפים לחלץ מתוך הטלפון הנייד שלכם מידע רב, כגון: הודעות, תמונות, מיילים, להקליט שיחות משירותי הודעות מיידיות כמו וואטסאפ, פייסבוק, טוויטר, סקייפ, וג'ימייל. בנוסף לכך, היא יכולה להפעיל בחשאי מיקרופונים ומצלמות וזאת מבלי שבעל המכשיר בכלל יהיה מודע לכך שתוכנה זו פעולת אצלו במחשב.

פגסוס היא תוכנת הריגול המתקדמת ביותר שזוהתה עד כה, והסיבה הפשוטה לפופולאריות שלה היא שהיא מנצלת פרצות אבטחה של Zero Days ביישומים פופולאריים במיוחד כמו iMessage, WhatsApp ו-FaceTime כדי להדביק סמארטפונים.

קבוצת NSO קיימת כבר חצי עשור ומתמחה במכירת תוכנות ריגול ברמה ממשלתית למאגר לקוחות מובחר כמו ממשלות ורשויות אכיפת חוק. הם תמיד טענו כי סוכנויות משפט ומוסדות אחרים משתמשים בתוכנה שלהם מסיבות לגיטימיות. אך עם זאת, מאתגר למצוא ראיות מאששות מכיוון שסוכנויות כאלה לא יודו בקנייה או בשימוש בתוכנות ריגול.

תוכנות הריגול היא קטגוריה של תוכנות זדוניות אשר מעניקה לצד שלישי גישה למידע פרטי, אשר כולל תמונות, הודעות, קבצים, רישומי שיחות מאפליקציות שלכאורה מוגנות מפני הפרעות כאלה ועוד.

האפליקציות שאליהן פגסוס ממוקדת הן חלק מאפליקציות התקשורת הבטוחות ביותר שקיימות: WhatsApp, Facebook, Twitter, Skype ו-Gmail.

מפעילים המחזיקים בתוכנת ריגול זו, יוכלו גם לצלם צילומי מסך, לסנן תמונות ולגשת ישירות למצלמה ולמיקרופון של הטלפון. מכיוון שהסמארטפונים שלנו כל הזמן פועלים ומחוברים לאינטרנט – חלון ההזדמנויות של תוכנות הריגול לתקיפה הוא 24/7.

התהליך שמבצעות תוכנות הריגול הוא בעצם ניצול התוכנה על מנת לעקוף את תכונות הבטיחות המובנות. הבעייתיות במצב בו תוכנת ריגול משתלטת על המכשיר היא שהיא מבצעת שינויים ופותחת פירצות נוספות במכשיר שנותנות פתח לכניסת וירוסים ותוכנות ריגול נוספות.

איך מתגוננים בפני Pegasus ותוכנות ריגול אחרות?

ניתן להתגונן בפני פגסוס ותוכנות ריגול נוספות על ידי נקיטת מספר צעדים פשוטים:

  1. התקינו יישומים ממקורות לגיטימיים בלבד. הימנעו מהתקנת אפליקציות שנשלחות אליכם כקישורים על גבי פלטפורמות העברת הודעות מכיוון שאלו עלולות להיות פגיעות.
  2. התקינו תמיד עדכוני מערכת הפעלה ותיקוני אבטחה ברגע שהם הופכים לזמינים. גם עדכוני מערכת של המכשיר וגם עדכוני אפליקציות.
  3. אם אתם מתכננים לעזוב את הארץ לחופשה או לנסיעת עסקים, וודאו שהמכשיר שלכם טופל במלואו לפני שאתם יוצאים מהבית. רוב הטלפונים הניידיים אינם מורידים עדכונים "כבדים" באמצעות הרשת הסלולרית (בדרך כלל עדכונים אלו נעשים באמצעות ה-WiFi).
  4. הגדירו מסך נעילה המבוסס על PIN CODE / תבנית / סיסמה / תביעת אצבע / זיהוי פנים.
  5. בדקו באופן קבוע באילו אפליקציות יש הרשאות מנהל התקנים במכשיר שלכם.

קל לחשוב שאנחנו מסודרים אם סימנו ✅ על כל הנקודות המצוינות לעיל. אך ידוע שהתוקפים מיישמים פרצות אבטחה של Zero Days, מה שאומר שהם הצליחו לפגוע במכשירים מעודכנים.

חברת Bitdefender שלה יש את המוצר Bitdefender Mobile Security for Android זיהתה לראשונה את תוכנת הריגול של Pegasus כבר בשנת 2017, ובמהלך השנים שיפרו את אופן הזיהוי וההתגוננות בפני תוכנת הריגול פגסוס בפרט ותוכנות ריגול בכלל.

אף על פי שפלטפורמות מובייל יוצרות רושם של אבטחה מוגברת, פגסוס היא תזכורת בולטת לכך שכל עוד המכשיר שלכם מחובר לאינטרנט, הוא לעולם לא יהיה בטוח כפי שהוא. הצורך בפתרונות אבטחה ניכר כעת מתמיד.

לרכישת מוצרי Bitdefender

שתפו כתבה

Scroll to Top

צרו קשר

העגלה שלי
העגלה שלך ריקה.

נראה שעדיין לא בחרת מוצרים.